Informatyka i technologie informacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Eseje, publicystyka
(1)
Literatura faktu
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Programy komputerowe
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
Placówka
Witkowo Wypożyczalnia
(13)
Autor
Kozioł Marcin (1977- )
(2)
Baichtal John
(1)
Bilton Nick
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Chen Qiufan (1981- )
(1)
Edmonds Matt
(1)
Evaristo Bernardine (1959- )
(1)
Gucio Kaja
(1)
Kasprowicz Tomasz
(1)
Krzysztoń Tomasz
(1)
Lee Kai-Fu (1961- )
(1)
Lisowski Rafał (1981- )
(1)
Matuk Konrad
(1)
McNamee Roger (1956- )
(1)
Moskała Marcin
(1)
Piekutowski Jarema (1978- )
(1)
Puławski Krzysztof (1964- )
(1)
Raźniewska Marta
(1)
Ross Ewa
(1)
Ross Jacek
(1)
Siara Olga
(1)
Taleb Nassim Nicholas (1960- )
(1)
Tegmark Max (1967- )
(1)
Zybertowicz Andrzej (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dorośli
(2)
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura chińska
(1)
Temat
Informatyka
(3)
Programowanie (informatyka)
(3)
Futurologia
(2)
Komputery
(2)
Postęp techniczny
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Automatyzacja
(1)
C# (język programowania)
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyberhandel
(1)
Cybernetyka
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Człowiek
(1)
Evaristo, Bernardine (1959- )
(1)
Facebook
(1)
Globalizacja
(1)
Google LLC
(1)
Gry komputerowe
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Handel narkotykami
(1)
Handel narządami ludzkimi
(1)
Internet
(1)
Inżynieria i technika
(1)
JavaScript
(1)
Konkurencyjność
(1)
Majsterkowanie
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Niepewność
(1)
Osobliwość technologiczna
(1)
Pisarze angielscy
(1)
Platforma internetowa
(1)
Prognozowanie
(1)
Prognozy
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przestępstwa narkotykowe
(1)
Przypadek
(1)
Rachunek prawdopodobieństwa
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
Ryzyko
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samorealizacja
(1)
Specjaliści bezpieczeństwa oprogramowania
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Sterowanie
(1)
Sztuczne życie
(1)
Teoria informacji
(1)
Ukryta sieć
(1)
Unity (informatyka)
(1)
Walka informacyjna
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zybertowicz, Andrzej (1954- )
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Publicystyka
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Esej
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Reportaż
(1)
Science fiction
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(654)
Religia i duchowość
(237)
Psychologia
(189)
Medycyna i zdrowie
(177)
Socjologia i społeczeństwo
(151)
Informatyka i technologie informacyjne
(13)
Edukacja i pedagogika
(108)
Kultura i sztuka
(86)
Biologia
(77)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(72)
Rozwój osobisty
(72)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(71)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(68)
Literaturoznawstwo
(57)
Podróże i turystyka
(57)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(57)
Hobby i czas wolny
(51)
Kulinaria
(51)
Geografia i nauki o Ziemi
(37)
Etnologia i antropologia kulturowa
(36)
Fizyka i astronomia
(34)
Kultura fizyczna i sport
(34)
Nauka i badania
(29)
Językoznawstwo
(25)
Filozofia i etyka
(23)
Styl życia, moda i uroda
(22)
Matematyka
(18)
Inżynieria i technika
(17)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(16)
Archeologia
(15)
Ochrona środowiska
(15)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(15)
Praca, kariera, pieniądze
(14)
Rolnictwo i leśnictwo
(11)
Chemia
(9)
Transport i logistyka
(9)
Zarządzanie i marketing
(9)
Architektura i budownictwo
(8)
Dom i ogród
(8)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Socjologia
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(4)
Religia
(4)
Fizyka
(2)
Kultura
(2)
Przepisy kulinarne
(2)
Historia
(1)
Administracja publiczna
(1)
Ciekawostki
(1)
Dramat
(1)
Ekonomia
(1)
Elektrodynamika
(1)
Etnolografia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia
(1)
Fizyka ciała stałego
(1)
Fizyka cząstek elementarnych
(1)
Fizyka jądra atomowego
(1)
Geografia
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Grafen
(1)
Koncert chóru (CD)
(1)
Kondensat Bosego-Einsteina
(1)
Korespondenci wojenni--Polska--od 1989 r.
(1)
Kraje byłego ZSRR--od 1991 r.
(1)
Kroniki
(1)
Kryminał
(1)
Kryptozoologia
(1)
Literaturoznawstwo i krytyka literacka
(1)
Mechanika kwantowa
(1)
Medycyna
(1)
Moda
(1)
Operacje bankowe
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pedagogika
(1)
Podróże
(1)
Polityka
(1)
Polityka, politologia
(1)
Prawo
(1)
Psychotronika
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina i relacje międzyludzkie
(1)
Sensacja
(1)
Styl życia
(1)
Słownik
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Teoria Ginzburga-Landaua
(1)
Turystyka
(1)
Uroda
(1)
Wojna 1991-1995 r. jugosłowiańska
(1)
Wojna 1994- w Czeczenii
(1)
Wymiar sprawiedliwości
(1)
ZSRR--1945-1991 r.
(1)
Zoologia
(1)
socjologia
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Fascynujący świat robotów: Przewodnik dla konstruktorów / John Baichtal ; [tłumaczenie Konrad Matuk]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2015. - 382 strony : ilustracje kolorowe, fotografie ; 23 cm.
Tytuł oryginału: "Robot builder : the beginner's guide to building robots" 2014.
Na okładce podtytuł: przewodnik dla konstruktorów : własny robot w zasięgu twoich możliwości!
Błyskawicznie wprowadzi Cię ona w świat budowniczych robotów. Dzięki licznym ilustracjom oraz przejrzystym opisom będzie to niezwykle przyjemna i pouczająca lektura. Zacznij czytać już dzisiaj i sprawdź, jaki silnik dobrać, jak wykorzystać energię słoneczną oraz jak opracować układ zasilania. Po zapoznaniu się z mechanicznymi i elektronicznymi aspektami budowy przejdziesz do tematów związanych z programowaniem Twojego robota. Odkryj, jak budować instrukcje warunkowe, pętle oraz wykorzystać w pełni środowisko platformy Arduino. Zdobądź wiedzę na temat praktycznych zastosowań podczerwieni oraz przekonaj się, czy w Twoim warsztacie są wszystkie niezbędne narzędzia konstruktora robotów. Konstruuj roboty wyposażone w silniki i koła. Buduj roboty zasilane energią słoneczną. Steruj pracą robotów za pomocą modułów radiowych, sieci Wi-Fi, a nawet internetu. Zaprogramuj roboty tak, aby reagowały na sygnały odbierane przez czujniki. Steruj pracą robotów za pomocą standardowego pilota od telewizora. Zbuduj robota, który będzie wykrywał niechcianych gości i strzelał w nich plastikowymi rzutkami. Chwytaj i przenoś przedmioty za pomocą różnych manipulatorów. Wykonaj roboty zdolne do pracy na wodzie i pod wodą. Pracuj nad robotami, które będą malowały lub tworzyły inne dzieła sztuki. Wykonaj moduł umożliwiający Twojemu robotowi wysyłanie wiadomości SMS zawierających informacje o wykonaniu określonych czynności. Odkryj możliwości nowoczesnych zestawów komponentów przeznaczonych do samodzielnego konstruowania robotów. Skompletuj swoją idealną skrzynkę z narzędziami. Poznaj zasady, które pozwolą Ci na bezpieczną pracę nad robota
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Witkowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Świat wirtualny, w którym toczy się codzienne cyberżycie, ma też swoją ciemną odsłonę. Darknet. To właśnie tam, po drugiej stronie internetowego lustra, Ross Ulbricht postanowił zrealizować swój zuchwały plan, który miał doprowadzić do narkotykowej rewolucji. Ulbricht był typowym dwudziestokilkulatkiem – studiował fizykę, grał na bębnach, chodził na randki. Równolegle pracował nad swoim życiowym dziełem, które miało mu przynieść sławę i cyfrową nieśmiertelność. W 2011 roku założył platformę Silk Road – sklep internetowy oferujący łatwy zakup wszystkiego, co nielegalne. Bez względu na to, czy zamówienie dotyczyło heroiny, cyjanku, czy nerki, wystarczyło jedno kliknięcie, zaszyfrowana płatność bitcoinami i towar lądował pod drzwiami klienta. Jednak jak zawsze w przypadku czarnego rynku, także Silk Road szybko utonął w przemocy, stając się wirtualnym kartelem, gdzie morderstwa, wymuszenia i ataki są codziennością. Alter ego Rossa – Straszny Pirat Roberts – stanął na jego czele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Witkowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aby zbudować prostą strzelankę od zera, wystarczy szybko nadpisać istniejące już klasy UE4, po czym dodać i zaimplementować proste funkcje C++ w trakcie ich konstruowania. Prawdziwa zabawa zaczyna się później. Zbudujemy postać gracza z rozbudowanym sterowaniem, utworzymy logikę tej postaci, zmienianie broni, ataki i ruch, przechodzenie pomiędzy scenami i poziomami, zachowywanie ekwipunku i parametrów i wiele innych. Pokażemy też budowanie wroga kontrolowanego przez sztuczną inteligencję, jak i fizyczną symulację uderzeń pocisków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Witkowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Manifest / Bernardine Evaristo ; przełożyła Kaja Gucio. - Poznań : Wydawnictwo Poznańskie, copyright 2022. - 262, [1] strona, [16] stron tablic : fotografie ; 21 cm.
Tekst na wyklejkach.
Nigdy nie chodziłam na terapię, bo lubię żyć z własnymi demonami. Lubię sama rozwiązywać pewne sprawy i myślę, że ta książka to właśnie taki potężny autowywiad. W 2019 roku Bernardine Evaristo została pierwszą w historii czarną kobietą, która zdobyła Nagrodę Bookera za brawurową powieść Dziewczyna, kobieta, inna, a teraz powraca z intymną i szczerą opowieścią o tym, jak tego dokonała. Urodziła się jako czwarta z ośmiorga dzieci ze związku Brytyjki i Nigeryjczyka. W wieku osiemnastu lat opuściła rodzinny dom, aby szukać własnego miejsca w świecie. Od tego momentu całe swoje życie oraz decyzje, które podejmowała, podporządkowała twórczości. Pisarstwo stało się jej domem na stałe. Dziś mówi o sobie, że czuje się niepowstrzymana. W Manifeście Evaristo przygląda się swojemu dziedzictwu i latom dzieciństwa. Analizuje styl życia i relacje z innymi. Zgłębia genezę i naturę własnej kreatywności oraz działalności aktywistycznej. To książka dla każdego, kto kiedykolwiek czuł się wykluczony lub znalazł się na marginesie, i dla każdego, kto chce zostawić po sobie ślad na ziemi. To manifest nieustraszoności. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Witkowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Docent pięć procent i... Szalona historia komputerów / Marcin Kozioł. - Warszawa : Prószyński Media, 2017. - 159, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 29 cm.
Takiej książki o komputerach jeszcze nie było! Historię komputerów opowiadają Docent Pięć Procent oraz pies (?es). Obaj dali się „wessać” i z wnętrza komputera („sieci komputerowej”) przedstawiają nie tylko dzieje komputerów, ale też… gier, Internetu itd. „Bo jak się jest w środku komputera - wie się o nim wszystko”. Nieco szalona forma graficzna nawiązuje stylistycznie zarówno do bardzo popularnego Minecrafta, jak i wielu gier mobilnych, które wykorzystują modną teraz „kanciastą” oprawę. Jednocześnie jest to bezpośrednie nawiązanie do historii 8-bitowych komputerów, z którymi sentymentalnie związane jest całe pokolenie 30/40-letnich tatusiów oraz 50/60-letnich dziadków. Zarówno forma graficzna, jak i sposób narracji są na tyle uniwersalne, że z pewnością urzekną nie tylko sześciolatków, ale i dorosłych czytelników tej książki Niezwykle lekka, ale bardzo rzetelna, jeśli chodzi o wiedzę, i fachowo skonsultowana opowieść „Szalona historia komputerów” może być wykorzystywana w różnorodnych działaniach edukacyjnych, m.in. w szkole. Równie fascynująca dla dziadka, jak dla wnuka!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Witkowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Docent pięć procent i... Szalona historia komputerów / Marcin Kozioł. - Warszawa : Prószyński Media, 2017. - 159, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 29 cm.
(Docent Pięć Procent i…)
Takiej książki o komputerach jeszcze nie było! Historię komputerów opowiadają Docent Pięć Procent oraz pies (?es). Obaj dali się „wessać” i z wnętrza komputera („sieci komputerowej”) przedstawiają nie tylko dzieje komputerów, ale też… gier, internetu itd. „Bo jak się jest w środku komputera - wie się o nim wszystko”. Nieco szalona forma graficzna nawiązuje stylistycznie zarówno do bardzo popularnego Minecrafta, jak i wielu gier mobilnych, które wykorzystują modną teraz „kanciastą” oprawę. Jednocześnie jest to bezpośrednie nawiązanie do historii 8-bitowych komputerów, z którymi sentymentalnie związane jest całe pokolenie 30/40-letnich tatusiów oraz 50/60-letnich dziadków. Zarówno forma graficzna, jak i sposób narracji są na tyle uniwersalne, że z pewnością urzekną nie tylko sześciolatków, ale i dorosłych czytelników tej książki Niezwykle lekka, ale bardzo rzetelna, jeśli chodzi o wiedzę, i fachowo skonsultowana opowieść „Szalona historia komputerów” może być wykorzystywana w różnorodnych działaniach edukacyjnych, m.in. w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Witkowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/004 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Autor bestsellerowej książki "Inteligencja sztuczna, rewolucja prawdziwa", ekspert do spraw AI, były prezes Google China, oraz znany powieściopisarz s.f. połączyli w tej książce siły, żeby odpowiedzieć na pytanie, jak sztuczna inteligencja zmieni nasz świat w ciągu najbliższych dwudziestu lat. Sztuczna inteligencja będzie definicją rozwoju XXI wieku – wygeneruje bezprecedensowe bogactwo, zrewolucjonizuje medycynę i edukację poprzez symbiozę człowiek-maszyna oraz stworzy zupełnie nowe formy komunikacji i rozrywki. Jednak uwalniając nas od rutynowej pracy, zakwestionuje także zasady organizacyjne naszego ładu gospodarczego i społecznego i przyniesie nowe zagrożenia w postaci autonomicznej broni i inteligentnej technologii. W tym prowokacyjnym i oryginalnym dziele w dziesięciu porywających opowiadaniach, osadzonych w przyszłości, autorzy wprowadzają czytelników w szereg pouczających scenerii z 2041 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Witkowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fascynująca osobista opowieść, ale też bardzo wnikliwa analiza sił, które mogą zniszczyć nasz świat. Książka opowiada o Facebooku i jego twórcach, a zarazem ukazuje historię biznesu związanego z nowymi technologiami oraz ludzi, którzy je tworzyli, a teraz zabrakło im odwagi, by stanąć oko w oko z demonami, które sami powołali do życia. Autor, Roger McNamee, doradca Zuckerberga w pierwszych latach działania Facebooka, potrzebował trochę czasu, by zrozumieć, co tak naprawdę się stało i co z tym zrobić. W rezultacie otrzymaliśmy książkę, która jasno i precyzyjnie wyjaśnia, dlaczego nowe technologie mogą zagrażać demokracji. [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Witkowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka zacznie Twoją przygodę z programowaniem. Jest praktycznym podręcznikiem, prezentującym wiedzę oraz pokazującym jak z niej korzystać, w sposób przystępny i zrozumiały. Pomoże zbudować solidne podwaliny pod naukę JavaScript oraz wytyczyć dalszy kierunek. Jeśli więc chcesz nauczyć się programowania albo zastanawia Cię czym ono jest, to jest to książka właśnie dla Ciebie. Ta książka krok po kroku prowadzi w głąb świata JavaScript. Pokazuje, że programowanie to bardziej przydatna i dostępna umiejętność niż może się wydawać, a przy tym świetna zabawa. Ta książka nie wystarczy by nauczyć się programowania. Nie wiem czy istnieje taka, która by wystarczyła. To tak jakbyśmy chcieli się z jednej książki nauczyć języka fińskiego od zupełnych podstaw. Jeśli jednak sumiennie przystąpisz do nauki z tej książki (przykładów, zadań), to skończysz z wiedzą wystarczającą by wykorzystywać JavaScript w prostych zastosowaniach. Z tej książki dowiesz się: czym są zmienne i wartości, jak używać warunków i pętli, jak działają funkcje, o najważniejszych elementach programowania obiektowego i funkcyjnego, jak napisać grę, jak wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce, jak kontynuować naukę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Witkowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Unity i C# : podstawy programowania gier / Ewa Ross, Jacek Ross. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 174, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Zdobądź pracę marzeń — zostań programistą Unity! Poznaj środowisko pracy Naucz się tworzyć sceny Buduj ciekawe projekty Unity to zintegrowane środowisko umożliwiające tworzenie trójwymiarowych i dwuwymiarowych gier oraz różnego rodzaju interaktywnych treści, takich jak wizualizacje i animacje komputerowe. Wieloplatformowość rozwiązania, prostota używania, bogate funkcje, możliwość generowania materiałów prezentowanych na różnych urządzeniach oraz obsługa różnych języków skryptowych zadecydowały o niezwykłej popularności Unity i spowodowały, że to jeden z najczęściej wykorzystywanych silników gier komputerowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Witkowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The black swan : the impact of the highly improbable" 2007.
Bestsellerowa książka Nassima Nicholasa Taleba analizuje zjawisko Czarnych Łabędzi: niespodziewanych wydarzeń, które spadają na nas nagle i odciskają ogromne piętno na naszym życiu. Czy to będzie wybuch I wojny światowej, dojście Hitlera do władzy, zamachy z 11 września 2001 roku w Nowym Jorku, kryzys finansowy 2008 roku czy aktualna pandemia koronawirusa Covid-19, wydarzenia te całkowicie zmieniają podstawy naszego życia. Ich wpływ na los świata jest ogromny, ale są niemożliwe do przewidzenia, dopiero po ich wystąpieniu staramy się je zracjonalizować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Witkowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Na Ścieżkach Nauki)
Jak sztuczna inteligencja wpłynie na świat - wojny, prawo, zatrudnienie, przestępczość, relacje społeczne i nasze własne poczucie człowieczeństwa? Czy powinniśmy się obawiać wyścigu zbrojeń w zakresie broni autonomicznych, a może tego że maszyny całkiem nas zastąpią na rynku pracy? Powstanie sztucznej inteligencji ma większy potencjał do przekształcenia naszej przyszłości niż jakakolwiek inna technologia - i nie ma nikogo o większych kwalifikacjach do zbadania tej przyszłości niż Max Tegmark, profesor w MIT. A jakiej przyszłości Ty chcesz? Ta książka zachęci Cię do przyłączenia się do dyskusji, która może okazać się najważniejszą w naszych czasach. Reprezentowane są w niej najrozmaitsze punkty widzenia i przedstawiane najbardziej kontrowersyjne zagadnienia - od superinteligencji aż do świadomości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Witkowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dialogi Międzyepoki)
Witajcie w technoświecie. W świecie, w którym przez 24 godziny na dobę nieświadomie pracujemy dla wielkich firm technologicznych, przekazując im bezcenne dane. W którym sztuczna inteligencja zastępuje ludzką pracę, infosfera zatruta jest masą kłamstw i bzdur, a technologie, które powinny nam służyć, wymykają się nam spod kontroli, zaczynają nami rządzić. Stop. A może nie jest tak źle? Ubóstwo na świecie maleje, poszerzają się obszary demokracji, firmy technologiczne oferują nam masę wspaniałych narzędzi, których potrzebujemy do rozwiązywania codziennych problemów… Ta rozmowa to starcie technosceptyka, profesora Andrzeja Zybertowicza, socjologa, nauczyciela akademickiego, doradcy społecznego prezydentów Lecha Kaczyńskiego i Andrzeja Dudy – z (umiarkowanym) technoentuzjastą, socjologiem Jaremą Piekutowskim. Jak zatruta infosfera szkodzi państwu (polskiemu i nie tylko)? Jak Putin prowadzi przeciwko Zachodowi walkę informacyjną? Jak wyzwolić się z panowania technologii i cybernetycznych władców? Czy potrzebne jest nam Wielkie Spowolnienie? O tym wszystkim opowiada profesor Zybertowicz w wywiadzie-rzece.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Witkowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej