56674
Książka
W koszyku
Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji to publikacja porządkująca aktualny stan wiedzy dotyczący procesu nauczania–uczenia się osób wymagających specjalnej usługi edukacyjnej. Poszczególne rozdziały książki Autorka ukierunkowała na dookreślanie znaczeń (definicje, klasyfikacje) oraz budowanie systematyki dydaktyki specjalnej i opracowanie założeń do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Daje to podstawy wyjaśniania rzeczywistości edukacyjnej także przez rozważanie inspirujących badawczo obszarów dydaktyki specjalnej, wyłanianie i nazywanie jej kanonów, formułowanie prawidłowości dydaktycznych oraz rozpoznawanie swoistości dydaktyki specjalnej. Publikacja będzie użytecznym źródłem wiedzy i inspiracji dla nauczycieli akademickich, a także dla badaczy, naukowców oraz nauczycieli praktyków. Będzie przydatna dla studentów kierunków pedagogicznych, którzy przygotowując się do pracy z uczniami wymagającymi specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych, zarówno w szkolnictwie specjalnym, jak i ogólnodostępnym, powinni poznać specyfikę kształcenia specjalnego. Szczególnie jednak kierujemy tę książkę do studentów kierunku pedagogika specjalna, którzy nabywając wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do organizowania kształcenia specjalnego, przygotowują się do pełnienia zadań zawodowych. Przyjęte w tej monografii definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stały się wykładnią dla analiz i przeglądu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych.
Status dostępności:
Witkowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej